ΠΩΣ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΑΣ
Συχνά, οι πιο απλές αλλαγές μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην επιτυχία της επιχείρησής σας. Αν θέλετε πραγματικά να πετύχετε, δουλέψτε με σχέδιο, πάθος και οργάνωση. Κανένας σύμβουλος επιχειρήσεων ή μέντορας δεν μπορεί να σας βοηθήσει αν δεν είστε απόλυτα προσηλωμένοι στο στόχο σας και δεν έχετε τη διάθεση να αναλάβετε δράση. Η επιτυχία προέρχεται από τη συνεχή προσπάθεια και τη σωστή καθοδήγηση, αλλά κυρίως από τη δική σας δέσμευση και αποφασιστικότητα.
1.ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Γίνε συγκεκριμένος. Αν δεν είσαι ξεκάθαρος για τους στόχους σου, δύσκολα θα τους πετύχεις. Δεν μπορείς να ξεκινήσεις χωρίς πυξίδα, χωρίς χαραγμένη πορεία και να περιμένεις να φτάσεις εκεί που ονειρεύεσαι. Ονειρέψου. Οραματίσου. Συνδέσε τον στόχο σου με μία εικόνα. Μπορεί να είναι μια ομάδα νέων πελατών ή μια αναβαθμισμένη έκδοση μιας εφαρμογής. Ό,τι και αν είναι, συνδέσέ το με μια εικόνα. Οραματίσου το καθημερινά. Η επανάληψη το κάνει πιο πραγματικό. Το φέρνει πιο κοντά σου. Μόνο βελτιώσεις επιτρέπονται. Αυτό είναι το όνειρό σου, μην αφήνεις άλλους να το σκοτώσουν.
2.ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΕ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΑΡΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Στο αρχικό στάδιο, όσο τελειομανής κι αν είστε, θα χρειαστεί να κάνετε κάποιους συμβιβασμούς — ειδικά αν δεν διαθέτετε σημαντικό κεφάλαιο. Φυσικά, δεν μιλάμε για συμβιβασμούς που θίγουν τις αξίες ή τις αρχές σας. Αναφερόμαστε σε πρακτικά ζητήματα, όπως οι συνθήκες εργασίας, οι διαδικασίες ή το ωράριο. Εστιάστε στο να κατακτάτε μικρές καθημερινές νίκες. Εμπνεύστε την ομάδα σας και δημιουργήστε ενθουσιασμό στους πελάτες σας. Αυτή η ενέργεια είναι κινητήριος δύναμη για να προχωρήσετε μπροστά.
Θα πρέπει να εργάζεστε με ισορροπία και αίσθημα ευθύνης. Μην παρασυρθείτε από τον ενθουσιασμό αν τα πράγματα αρχίσουν να πηγαίνουν καλύτερα απ’ ό,τι περιμένατε. Η ανάπτυξη χρειάζεται ωριμότητα, στρατηγική και σοφία. Αναπτύξτε την επιχείρησή σας με ρυθμούς που μπορείτε να διαχειριστείτε και να χρηματοδοτήσετε με βιώσιμο τρόπο. Στη σύγχρονη επιχειρηματική πραγματικότητα, πολλές επιχειρήσεις υποπίπτουν στο λάθος να εκμεταλλεύονται το προσωπικό τους — μια φαινομενικά οικονομική λύση, αλλά ηθικά και κοινωνικά λανθασμένη. Πρέπει να θυμάστε ότι οι εργαζόμενοι είναι άνθρωποι, όχι πόροι προς εξάντληση. Αν δεν τους σέβεστε, αργά ή γρήγορα θα βρεθείτε αντιμέτωποι με τις συνέπειες. Οι άνθρωποι μιλούν, έχουν δίκτυα φίλων και συγγενών, και σήμερα περισσότερο από ποτέ, η φήμη μιας επιχείρησης μπορεί να επηρεαστεί ριζικά από την εσωτερική της κουλτούρα. Η πιο σημαντική επιχειρηματική συμβουλή; Σεβαστείτε τους ανθρώπους που δουλεύουν δίπλα σας. Από εκεί ξεκινάει η πραγματική επιτυχία.
Μια έξυπνη διαφημιστική καμπάνια μπορεί πράγματι να προσελκύσει νέους πελάτες. Όμως, αν δεν είστε σε θέση να τους προσφέρετε άριστη εξυπηρέτηση, ίσως είναι προτιμότερο να κάνετε ένα βήμα πίσω. Η προσωρινή αύξηση των εσόδων δεν αξίζει, αν συνοδεύεται από απογοητευμένους πελάτες και αρνητικές εμπειρίες. Στην πραγματικότητα, αυτό μπορεί να πλήξει σοβαρά τη φήμη της επιχείρησής σας σε βάθος χρόνου. Πριν επενδύσετε στην προβολή, βεβαιωθείτε ότι η επιχείρησή σας είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στις προσδοκίες.
Μην μεγαλώνετε την ομάδα σας γρηγορότερα από ό,τι μπορείτε να την εκπαιδεύσετε. Ένας μη σωστά εκπαιδευμένος υπάλληλος από την ομάδα σας, ανεξάρτητα από το πόσο καλές είναι οι προσπάθειές του, μπορεί να κάνει τους πελάτες σας δυσαρεστημένους.
3. ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΣΤΗ ΜΑΚΡΟΒΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΑΣ
Επιλέγετε πάντα την ασφάλεια έναντι της γρήγορης ανάπτυξης. Πριν από μερικά χρόνια, οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα αναπτύσσονταν με γεωμετρικούς ρυθμούς. Χωρίς κεφάλαιο, χωρίς οργάνωση και χωρίς εκπαιδευμένο προσωπικό. Δυστυχώς, σήμερα τα περισσότερα από αυτά δεν υπάρχουν.
Παράλληλα, επενδύστε στρατηγικά: επικεντρωθείτε σε αγορές με ανάπτυξη ή σταθερότητα. Οι αγορές που βρίσκονται σε ύφεση, όσο δελεαστικές κι αν δείχνουν βραχυπρόθεσμα, σπάνια προσφέρουν πραγματικές προοπτικές. Επιλέξτε τον δρόμο της εξειδίκευσης και της διορατικότητας — αυτή είναι η βάση για ένα ισχυρό και ανθεκτικό επιχειρηματικό μέλλον.
Υπερβείτε τα όρια της γεωγραφικής σας ζώνης. Αν και είναι φυσικό να επιδιώκουμε η εργασία μας να βρίσκεται κοντά μας, η πραγματική ανάπτυξη πολλές φορές απαιτεί να κοιτάξουμε πέρα από τη γειτονιά μας. Αν οι ευκαιρίες βρίσκονται σε άλλη πόλη, άλλη περιοχή ή ακόμα και σε άλλη χώρα, μην διστάσετε να τις ακολουθήσετε.
Μην επαναπαύεστε στις δάφνες σας.
Ο εφησυχασμός οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην αποτυχία. Μείνετε σε εγρήγορση και επιδιώξτε διαρκώς την καινοτομία. Όσο εσείς προχωράτε, οι ανταγωνιστές σας θα προσπαθούν να σας φτάσουν.
Γίνετε πολύτιμοι. Προσφέρετε στους πελάτες σας περισσότερα από όσα περιμένουν. Τουλάχιστον, ξεπεράστε αυτό που είναι διατεθειμένος να προσφέρει ο ανταγωνισμός. Το να κάνετε το παραπάνω βήμα είναι αυτό που χτίζει ισχυρές και διαρκείς επιχειρήσεις.
4.ΚΑΘΟΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ-ΣΤΟΧΟ ΣΑΣ
Φτιάξτε μια λίστα και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
Ποιους θεωρείτε τους καλύτερους πελάτες σας; Αν η επιχείρησή σας είναι ακόμα σε αρχικό στάδιο και δεν έχετε πελάτες, παρατηρήστε τον ανταγωνισμό σας. Ποιους εξυπηρετούν και σε ποια αγορά επικεντρώνονται; Υπάρχουν τμήματα της αγοράς που οι ανταγωνιστές σας παραβλέπουν;
Να είστε πολύ συγκεκριμένοι όσον αφορά τη δημογραφική σας στόχευση. Τα δημογραφικά στοιχεία των πελατών σας B2C θα πρέπει να περιλαμβάνουν:
Ηλικία
Τοποθεσία
Εισόδημα
Εκπαίδευση
Οικογενειακή κατάσταση
Εθνικότητα
Για τους πελάτες B2C εξετάστε επίσης ψυχογραφικά στοιχεία όπως:
Προσωπικότητα
Αξίες
Συμπεριφορά
Ενδιαφέροντα
Lifestyle
Ιδανικά, στηρίξτε τις αποφάσεις σας σε έρευνες και όχι σε υποθέσεις. Υπάρχουν πολλές μελέτες και αναφορές στο διαδίκτυο από εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων. Τέλος, αξιολογήστε, με βάση τα δεδομένα που έχετε, αν μπορείτε να προσελκύσετε αρκετούς πελάτες για να εξασφαλίσετε τα απαραίτητα έσοδα για την επιχείρησή σας.
5.ΜΑΘΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΣΑΣ
Αντιμετωπίστε τους ανταγωνιστές σας ως δασκάλους. Υπάρχουν πολλές πολύτιμες γνώσεις και στρατηγικές που μπορείτε να αποκομίσετε παρατηρώντας τις κινήσεις τους.
Τιμολόγηση – ο καθορισμός της σωστής τιμής είναι δύσκολος. Είναι περισσότερο ένας συνδυασμός τέχνης και επιστήμης. Μπορείτε να μάθετε πάρα πολλά από τη δομή τιμών των ανταγωνιστών σας. Αν είστε νέος επιχειρηματίας, μπορείτε άμεσα να μάθετε πώς οι ανταγωνιστές σας χρεώνουν τους καταναλωτές για παρόμοια προϊόντα ή υπηρεσίες. Αυτή η διαδικασία μπορεί να σας εξοικονομήσει πολύ χρόνο.
Marketing- μάθετε με ποιον τρόπο και ποια μέθοδο προωθούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Παρακολουθήστε τα κοινωνικά τους δίκτυα, εγγραφείτε στις λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους και ελέγξτε πού και πώς διαφημίζονται.
Ικανοποίηση των πελατών - σήμερα οι πελάτες είναι γρήγοροι και πρόθυμοι να μοιραστούν τις καλές και κυρίως τις κακές εμπειρίες. Μπορείτε να παρακολουθείτε τα κοινωνικά δίκτυα, τα φόρουμ, τις μηχανές αναζήτησης, τους ιστότοπους κ.λπ. για να έχετε μια καλή ιδέα για το πώς μιλούν οι πελάτες για τον ανταγωνισμό σας. Αν οι πελάτες παραπονιούνται, είναι η ευκαιρία σας να γίνετε η εναλλακτική λύση. Αν οι πελάτες τους αγαπούν, πρέπει να κάνετε γνωστή την παρουσία σας και να τους προσφέρετε κάτι περισσότερο.
Λάθη – όλες οι επιχειρήσεις κάνουν λάθη. Αυτά προσφέρουν πολύτιμες ευκαιρίες για μάθηση, και ελπίζουμε ότι θα μπορέσετε να τα αποφύγετε στην πορεία της δικής σας επιχείρησης.
6.ΧΤΙΣΤΕ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΟΛΟΥΣ
Σχεδόν κανείς δεν αγοράζει κάτι αν δεν έχει τουλάχιστον μια βασική αίσθηση εμπιστοσύνης. Ακόμα κι αν έχουν κάνει λάθος ή εκλογικεύσουν την κατάσταση, ο πελάτης σήμερα καταναλώνει μόνο όταν εμπιστεύεται. Σκεφτείτε, ποιος από εμάς θα επέλεγε να φάει σε ένα εστιατόριο που θεωρεί βρώμικο ή που έχει ακούσει ότι χρησιμοποιεί κακής ποιότητας, ανεξέλεγκτες πρώτες ύλες; Ποιος θα χρησιμοποιούσε την πιστωτική ή χρεωστική του κάρτα, αν φοβόταν ότι μπορεί να παραβιαστεί και να χάσει τα χρήματά του; Τα παραδείγματα είναι αμέτρητα. Έτσι, είναι ξεκάθαρο ότι το πιο σημαντικό περιουσιακό στοιχείο για μια επιχείρηση είναι η εμπιστοσύνη και η φήμη της. Να είστε συνεπείς με τους πελάτες σας. Μην τους παραπλανάτε ή λέτε ψέματα. Θα καταφέρετε να τους πουλήσετε μόνο μία φορά και μετά θα τους χάσετε για πάντα. Το ίδιο ισχύει και για το προσωπικό σας. Δώστε τους ό,τι συμφωνήσατε, στην ώρα που συμφωνήσατε. Μην τους εκμεταλλεύεστε, γιατί το κόστος θα είναι τεράστιο. Τέλος, οικοδομήστε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους προμηθευτές και συνεργάτες σας. Εκπλήξτε τους. Σε έναν κόσμο όπου οι περισσότεροι δεν τηρούν τις συμφωνίες τους, πληρώστε τους νωρίτερα από ό,τι συμφωνήσατε. Θα σας εκτιμήσουν και θα σας στηρίξουν όταν τους χρειαστείτε.
7.ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
Για να εξασφαλίσετε ότι η επιχείρησή σας ακολουθεί τη σωστή πορεία, είναι κρίσιμο να παρακολουθείτε και να αναλύετε τακτικά τις επιδόσεις της. Οι βασικοί δείκτες απόδοσης (KPI) προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για διάφορους τομείς της επιχείρησής σας, από την οικονομική σταθερότητα έως την ικανοποίηση των πελατών. Αν αξιοποιείτε αυτά τα δεδομένα, μπορείτε να λαμβάνετε τεκμηριωμένες αποφάσεις και να προσαρμόζετε τις στρατηγικές σας ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προκλήσεις της αγοράς.
Ακολουθώντας αυτούς τους επτά στρατηγικούς κανόνες, οι επιχειρήσεις μπορούν να θέσουν γερά θεμέλια για την επιτυχία τους. Η κατανόηση της αγοράς, η ανάπτυξη ενός ισχυρού εμπορικού σήματος, η ενσωμάτωση καινοτομίας, η καλλιέργεια σχέσεων και η μέτρηση της απόδοσης είναι βασικά συστατικά μιας βιώσιμης και δυναμικής επιχείρησης. Η προσαρμογή αυτών των στρατηγικών στις ανάγκες του δικού σας επιχειρηματικού περιβάλλοντος και η συνεχής βελτίωσή τους θα σας καθοδηγήσουν μέσα από την πολυπλοκότητα του επιχειρηματικού κόσμου, οδηγώντας σας σε μακροχρόνια επιτυχία